Als iedereen genoeg heeft, hoeven we niet méér te willen. Nu gaat marketing vaak uit van het principe van ‘meer’. Maar hebben we dat nodig? De thaise merkstrateeg Sirikul Laukaikul gaf daarover begin juni een inspirerende presentatie tijdens Sustainable Brands in San Diego.
Ze gaat daarbij uit van de 'suffiency economy philosophy' die door koning Bhumipol van Thailand werd geïntroduceerd om nationale economische ontwikkeling duurzaam te stimuleren. Ze past die principes toe op branding en pleit daarin voor ‘karma marketing’. Waarop ook door Coca-Cola’s marketing director of sustainability positief werd gereageerd. Ze onderscheidt daarbij drie niveau, die elk in balans moeten zijn: het individu, de community en de wereld. Ze daagt marketeers daarmee uit om uit hun comfort zone te komen en nieuwe paden te verkennen. Boeiend! Lees er meer over in dit artikel in the Guardian. Of bekijk haar presentatie op Sustainable Brands.
Bart Brüggenwirth (bart@b-open.nl)
Ze gaat daarbij uit van de 'suffiency economy philosophy' die door koning Bhumipol van Thailand werd geïntroduceerd om nationale economische ontwikkeling duurzaam te stimuleren. Ze past die principes toe op branding en pleit daarin voor ‘karma marketing’. Waarop ook door Coca-Cola’s marketing director of sustainability positief werd gereageerd. Ze onderscheidt daarbij drie niveau, die elk in balans moeten zijn: het individu, de community en de wereld. Ze daagt marketeers daarmee uit om uit hun comfort zone te komen en nieuwe paden te verkennen. Boeiend! Lees er meer over in dit artikel in the Guardian. Of bekijk haar presentatie op Sustainable Brands.
Bart Brüggenwirth (bart@b-open.nl)