Coalitie Betere Reclame
  • Home
  • Event 2 Juni 2016
  • Oude polls
    • December 2015
    • Oktober 2015
    • Juli 2015
    • Juni 2015
    • Mei 2015
  • Ter inspiratie
  • Wat is Betere Reclame?
  • Over de coalitie
  • Workshops
    • Selfassesment test
    • 360 Audit
  • Blog
  • Contact
Coalitie Betere Reclame

Karma marketing: niet meer, maar genoeg

6/20/2015

0 Reacties

 
Als iedereen genoeg heeft, hoeven we niet méér te willen. Nu gaat marketing vaak uit van het principe van ‘meer’. Maar hebben we dat nodig? De thaise merkstrateeg Sirikul Laukaikul gaf daarover begin juni een inspirerende presentatie tijdens Sustainable Brands in San Diego.

Ze gaat daarbij uit van de 'suffiency economy philosophy' die door koning Bhumipol van Thailand werd geïntroduceerd om nationale economische ontwikkeling duurzaam te stimuleren. Ze past die principes toe op branding en pleit daarin voor ‘karma marketing’. Waarop ook door Coca-Cola’s marketing director of sustainability positief werd gereageerd. Ze onderscheidt daarbij drie niveau, die elk in balans moeten zijn: het individu, de community en de wereld. Ze daagt marketeers daarmee uit om uit hun comfort zone te komen en nieuwe paden te verkennen. Boeiend! Lees er meer over in
dit artikel in the Guardian. Of bekijk haar presentatie op Sustainable Brands.

 Bart Brüggenwirth (
bart@b-open.nl)

0 Reacties

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    Juni 2016
    September 2015
    Juni 2015
    Mei 2015

    Categories

    Alles

    RSS Feed

Foto