Coalitie Betere Reclame
  • Home
  • Event 2 Juni 2016
  • Oude polls
    • December 2015
    • Oktober 2015
    • Juli 2015
    • Juni 2015
    • Mei 2015
  • Ter inspiratie
  • Wat is Betere Reclame?
  • Over de coalitie
  • Workshops
    • Selfassesment test
    • 360 Audit
  • Blog
  • Contact
Coalitie Betere Reclame

DEcember 2015
algemeen kerstcommercials | john lewis | edeka | albert heyn | apple | coco cola

Toelichting bij 1: Heb je door het zien van deze reclame de indruk dat het merk een positieve of negatieve impact heeft op de samenleving? Bijvoorbeeld omdat deze een positieve bijdrage levert aan het milieu, natuurbehoud, eerlijke handel, dierenwelzijn of gezondheid en welzijn van mensen. Of daar juist afbreuk aan doet. 
Toelichting bij 2: Reclame zal je afstoten als je er niks mee hebt; als je hem niet geloofwaardig, relevant of zelfs aanstootgevend of opdringerig vindt. Als je niet met respect wordt benaderd. De reclame zal je aantrekken als hij de juiste snaar bij je weet te raken; als hij past bij je lifestyle of in overeenstemming is met waarden, die jij belangrijk  vindt. Door de boodschap zelf, of door een aansprekende stijl of vorm.
Foto

john lewis | the man on the moon

edeka | heimkommen

Foto

Albert Heyn | de kerst van Benjamin

Foto

apple | Someday At Christmas

Foto

coca cola | make someone happy

Foto

HEMA | knusse kerst

Foto
Foto
Bekijk uitslagen polls okt. 2015
Bekijk uitslagen polls juli 2015
Bekijk uitslagen polls juni 2015
Bekijk uitslagen polls mei 2015
Foto