BETERE RECLAME BIEDT MEER BETEKENIS
Merken willen met reclame verkopen of een beter imago creëren. Maar draagt reclame ook bij aan een betere wereld? Waar raken merken je mee? Wij houden ons alle vier al jaren bezig met communicatie, merkstrategie en de rol ervan in de samenleving. Als coalitie Betere Reclame willen wij het debat aanjagen over de maatschappelijke betekenis van reclame. Daarvoor hebben we jouw mening nodig. Wil jij ons helpen? Vul dan aub de polls hieronder in. En zie ook wat anderen ervan vinden. De uitkomsten hebben we tijdens het betere reclame event in het voorjaar van 2016 gepresenteerd.
verslag 'Betere reclame event op 2 juni:
|
DOE DE POLLS
Impact of niet? Aantrekkelijk of afstotend?
We willen graag weten wat jij van de onderstaande reclames vindt; klik bij elke vraag jouw persoonlijke antwoord aan. Als je je scores hebt ingevoerd, krijg je te zien hoe anderen erover denken. Je kunt voor elke reclame één keer je mening geven.
We willen graag weten wat jij van de onderstaande reclames vindt; klik bij elke vraag jouw persoonlijke antwoord aan. Als je je scores hebt ingevoerd, krijg je te zien hoe anderen erover denken. Je kunt voor elke reclame één keer je mening geven.
APRIL-mei 2016
Toelichting bij 1: Heb je door het zien van deze reclame de indruk dat het merk een positieve of negatieve impact heeft op de samenleving? Bijvoorbeeld omdat deze een positieve bijdrage levert aan het milieu, natuurbehoud, eerlijke handel, dierenwelzijn of gezondheid en welzijn van mensen. Of daar juist afbreuk aan doet.
Toelichting bij 2: Reclame zal je afstoten als je er niks mee hebt; als je hem niet geloofwaardig, relevant of zelfs aanstootgevend of opdringerig vindt. Als je niet met respect wordt benaderd. De reclame zal je aantrekken als hij de juiste snaar bij je weet te raken; als hij past bij je lifestyle of in overeenstemming is met waarden, die jij belangrijk vindt. Door de boodschap zelf, of door een aansprekende stijl of vorm.
Toelichting bij 2: Reclame zal je afstoten als je er niks mee hebt; als je hem niet geloofwaardig, relevant of zelfs aanstootgevend of opdringerig vindt. Als je niet met respect wordt benaderd. De reclame zal je aantrekken als hij de juiste snaar bij je weet te raken; als hij past bij je lifestyle of in overeenstemming is met waarden, die jij belangrijk vindt. Door de boodschap zelf, of door een aansprekende stijl of vorm.
MS mode | curve powerMS Mode // Curvepower from DPPLR on Vimeo.
|
H&M | close the loop
|
Zeeman | trouwjurkTrouwjurk - ZEEMAN from Zeeman on Vimeo.
|
Asics | Beat the sun
|