Over de coalitie
ONZE VISIE
Wij geloven in de kracht van marketing, merken en reclame, omdat zij invulling en richting kunnen geven aan het leven en welzijn van mensen. Marketing kan een 'force for good' zijn. Wij geloven dat merken, die maatschappelijke betekenis bieden, door mensen betrouwbaarder en aantrekkelijker gevonden worden en voor bedrijven meer waarde creëren. Met dit platform willen we het debat aanjagen over de wijze waarop reclame kan bijdragen aan een betere wereld. Dat heeft te maken met eerlijkheid, met respect, met ethiek, met het serieus nemen van mensen in je reclame-uitingen. Maar ook met de 'why' of de 'purpose' van merken. En het heeft te maken met creativiteit en goede ideeën. Wij geloven dat merken die dat spel goed beheersen geloofwaardiger, effectiever en succesvoller zijn. En dat ze impact van betekenis bieden. We willen met elkaar de discussie aangaan en elkaar inspiratie en tools aanreiken. DE INITIATIEFNEMERS Betere Reclame is een initiatief van Awareness Initiatives, b-open, BBK/Door Vriendschap Sterker en Green Inc. De oprichters daarvan (Aafke van Sprundel, Bart Bruggenwirth, Veronique Swinkels en Ynzo van Zanten) houden zich al jaren bezig met de maatschappelijke betekenis van merken. |
|
Ook meedoen?
Wij zijn in juni 2015 gestart met dit initiatief, vanuit de overtuiging dat het leuker is en beter werkt als we de krachten bundelen. Deel je onze visie en ambitie? Heb je ideeën? Wil je vanuit jouw bedrijf, bureau of (maatschappelijke) organisatie iets toevoegen? Neem dan contact op met:
|