Self-assessment test (voor marketeers)
Met de Self-assessment test beoordeel hoe betekenisvol jouw campagne is. Waar staat jouw merk? Het is een korte vingeroefening, waarbij je je campagne langs twee assen beoordeelt.
Per as beantwoord je slechts vijf vragen. Zo gebeurd dus! WAAR DENK JE DAT JOUW CAMPAGNE STAAT? WAT BETEKENT JE POSITIE?
++ Spot on Een betekenisvolle campagne die mensen op een prettige manier bereikt. Zowel positieve maatschappelijke impact als een open manier van communiceren. Advies: ga zo door! +- Verborgen kracht Goede bedoelde campagne, maar niet goed gebracht. De boodschap is betekenisvol, maar mist aan kracht omdat de wijze van communiceren niet goed is. Daarmee loop je het risico dat hij niet geloofwaardig is. Advies: je publiek met een andere toon of meer respect benaderen. Zorg dat je de executie verbetert. -+ Lege huls Het verhaal is goed gebracht, maar de echte maatschappelijke betekenis onvoldoende. Je loopt het risico dat mensen de boodschap als holle frases gaan zien, het merk hypocriet vinden of beschuldigen van green washing. Advies: inhoud toevoegen, ambitie verhogen en innoveren. -- Eenzijdig consumentisme Een traditionele ‘old school’ campagne. Beetje ééndimensionaal. Speelt misschien goed in op individuele benefit voor de klant en is daarmee effectief om merkvoorkeur te creëren of aan te zetten tot aankoop. Maar mist maatschappelijke betekenis en is mogelijk weinig respectvol. Risico dat je sympathie verliest. Advies: strategische heroriëntatie. Diepgang, hogere waarden of 'purpose' aan je merk toevoegen. |
Download de Self-assessment test Betere Reclame
We hebben de test nog niet online beschikbaar. Wil je hem toch vast doen, dan kun je hiernaast wel al een digitaal A4tje downloaden. Wil je uitvoeriger laten testen wat je doelgroep ervan vindt, laat dan een Quickscan Betere Reclame uitvoeren. |
![]()
|