Wat is Betere Reclame?
Kan reclame maatschappelijke vooruitgang voeden? Kan reclame bijdragen aan een betere wereld? En voel je je daardoor geïnspireerd of aangesproken? Reclame die dat doet noemen wij Betere Reclame.
In een wereld van turbulente veranderingen, van opeenvolgende crises, van vervagende grenzen, liggen nog altijd prachtige mogelijkheden verscholen. Steeds meer bedrijven en instellingen spelen daar op in en bieden oplossingen voor grote en kleine maatschappelijke vraagstukken. En steeds vaker laten ze in hun reclame zien hoe ze dat doen of roepen ze mensen op bewuster of duurzamer te leven. Maar organisaties willen met reclame natuurlijk ook meer verkopen of een beter imago creëren. Dat gaat soms prima samen, als het met de juiste nuance en bescheidenheid wordt gebracht. Maar het kan ook heel erg fout gaan. Bijvoorbeeld wanneer het er te dik bovenop ligt. Of wanneer het niet klopt met het beeld dat je van een bedrijf hebt. De grens tussen 'precies goed' en 'net fout' is vaak flinterdun. Mensen voelen feilloos aan of iets klopt, of de intentie juist is, of het authentiek is. Wat goed of fout is, kan iedereen voor zichzelf bepalen. Wat beter is dus ook. Daarom zijn wij op zoek naar jouw mening. We zijn benieuwd naar wat mensen betekenisvolle reclame vinden, waartoe ze zich aangetrokken voelen.
|
|